2015. december 5., szombat

Gondolatok

   Sok minden jár a fejemben, csak úgy cikáznak a gondolatok, de ez természetes már szerintem a szüléshez közeledve. Legfőképp azok után, hogy nemrég részt vettem egy szülésfelkészítőn, amit egy dúla csoporttársam tartott, ugyanis benne vagyok egy babás fórumba, ahol mindannyian januárra várjuk a babánkat. Olyan szuper kis csapat alakult ki, hogy már nagyon sokszor találkoztunk, hol beültünk egy kávézóba és egész estét végig dumáltuk, röhögtük. Hol az egyik lánynál volt egy délutáni tali, ahol még kreatívkodtunk is a nagy zabálás, beszélgetés, röhögés mellett. Amúgy őszi díszt készítettünk, vagyis nem mindenki, pl én nem. :) Legutóbb meg egy egész napos szülésfelkészítőt tartott nekünk a dúla, ami szuper jó volt. Azóta egyre többet gondolok a szülésre. Sokszor végig pörög, hogy milyen volt a szülésem, és hogy szeretném, ha most sok minden másképp alakulna. Aki még nem ismeri a történetet, itt el tudja olvasni a szüléstörténetemet. 
   Nagyon izgulok, hogy most ne legyek toxémiás, mint Emmával, de egyelőre nagyon úgy tűnik, hogy nem lesz most semmi baj. Emmánál már 24 hét környékén fokozatosan elkezdett emelkedni a vérnyomásom, most meg itt vagyok a 34. hétben és még mindig 110/70 körüli, úgy, hogy muszáj egy kávét is innom, különben szétrobban a fejem. Úgyhogy nagyon bizakodom, és az orvos is úgy gondolja, hogy nagy valószínűséggel már nem lesz ezzel gond. Ettől függetlenül rendszeresen mérem a vérnyomásomat, hogy ellenőrizzem. 
   Szeretném, ha magától indulna be a szülés, és ne kelljen indítani. Ha maga ütemében folyna az egész. Hogy legyen időm ráhangolódni, és ne azonnal 1,5-2 perces fájásaim legyenek, így még időm sem volt felkészülni az egészre. Anno úgy gondoltam/olvastam, hogy szépen sűrűsödnek majd a fájások eleinte ritkábban lesznek, rendszertelenek, aztán egyre rendszerezettebbek és sűrűbbek. Na nálam durr bele volt az egész, úgy hogy előtte még csak jósló fájásaim sem voltak, se keményedések, az se tudtam mi az. Mondjuk most már a keményedésekről bőven van tapasztalatom. 
   Emmánál kértem EDA-t, ami olyan jól sikerült, hogy semmit nem éreztem a fájásokból, még a kitolásánál sem, holott elvileg addigra hagyják, hogy kimenjen a fájdalomcsillapítás, csak ugye nálunk arra már nem volt idő. Félek, hogyha kérek, akkor most nem fog végig kitartani, és hogy mennyire fog fájni... (fájdalom küszöböm elég alacsony). Közben meg szeretném is érezni, ahogy kicsusszan Öcsi, mindenki mondja milyen katarzis élmény. Sőt azt se bánnám, ha nem is kellene EDA, mert simán kibírnám, úgyhogy fokozatosan erősödnek a fájások és rátudok hangolódni a dologra, és nem merülök ki. 
   Olyan jó lenne, hogy amikor megszületik, egyből rám tennék, és nem kéne elrohanni vele, és Laci elvághatná a köldökzsinórt. és a két órás megfigyelés alatt ott lehetne velünk, együtt ismerkedhetnénk hármasban. Emmát egy percre láthattam, aztán vitték el megfigyelni. Nem lehetett velem a két óra alatt, sőt mivel éjszaka szültem, így csak reggel hétkor láthattam újra, úgyhogy éjfélkor született. Borzasztó hosszú idő volt. :( Remélem lesz egyágyas vagy két ágyas szoba, ahol velem lehet éjjel, és akkor tuti azt választom most, hogy velem lehessen mindig, és oda még Laci is bejöhetne, már ha nem lesz influenza járvány és látogatási tilalom, mint Emmánál, úgyhogy nagyon bízom ebben, hogy ezt is megússzuk. És nagyon remélem, hogy minden rendben lesz és három nap után mehetünk haza Emmához, és nem kell egy hetet bent lennünk, mint anno.
    Ezek a gondolatok kavarognak bennem szüléssel kapcsolatban. De itt van még a kezdeti idő, az összeszokás is. Izgulok, hogy milyen lesz. Emma egy álombaba volt. Evett-aludt, semmi gond nem volt vele, de tényleg nagyon kis nyugis volt. Vajon milyen lesz Öcsi? Síros lesz, vagy nyugodt? Hagyni fogja aludni Emmát éjjel? Remélem igen, és nem fog bulizni éjszakánként. Természetesen nem az az álmom, hogy ne kelljen fel. Persze, hogy fel fog kelni és szopizni fog, csak ne üvöltsön éjszaka. :))) Azon valahogy nem izgulok, hogy lesz-e elég tejem. Emmával is sok volt, biztos vagyok benne, hogy most is az lesz, és remélem Öcsi is ügyesen fog szopizni, mint Emma. 
   Január 1-jénél előbb nem bújhat ki. December 31-én töltöm a 37 hete, utána már szabad utat engedtem neki, jöhet bármikor. Kíváncsi leszek nagyon hányadikán fog kibújni? Hogy el fog-e folyni a magzatvizem vagy fájásokkal kezdődik a szülés? Milyen napszakban lesz? Tudni fogom-e mikor kell indulni...stb. Izgalmas hetek előtt állok. Nagyon várom, hogy január legyen már, de addig még rengeteg elintézni való van, munkaügyileg is és még beszerezni való dolgok is vannak bőven, pl a kórházi csomagom sehogy sem áll, és Öcsinek is kellenek még dolgok. 

6 megjegyzés:

  1. Ezek a gondolazok mindenki fejében lezajlanak valoszinuleg, én ia hasonloan voltam, de én pl tudatosan igyekeztem minél kevesebbet foglakozni a témával es agyalni rajta, a tervezgetest pedig egyenesen elkerultem. Korabban azon kaptam magam ugyanis, h ha megpróbálok mélyebben belegondolni, h mi lesz ekkor meg akkor, ugy bizony elfgott a kétségbeesés... Igy hat ugy döntöttem, tudatosan nem foglakozom vele. Az embernek ugyis az adott szitut kell majd megoldania es felesleges almokban vagy rémálmokban ringatnia magat. Csak magamból indultam ki, hogy 34+2-re sikerult elfolynia a magzatviznek Dorkával, es hogy elotte milyen csodás terveket szottem, aztán ott voltam egy helyzetben es nem volt mit tenni, am onnantól minden csalódás volt, mert nem igy terveztem. Öcsi egészséges lesz, akkor jön, amikor gondolja es az ugy lesz a legjobb, Tenpedig az adott helyzetben leszel mindig a legjobb anyukája, ha sír ejjel tprkaszakadtabol, ha nem. Egyetlen dolgot tervezhetsz el elore, az pedig a neve es figyelj, h ne maradjon Öcsi! :D A többi megoldódik magától illetve Tőletek!!! ;)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igyekszem én sem foglalkozni majd a témával, és lesz, ami lesz. Lényeg, hogy minden rendben legyen. :D A neve karácsonyig eldől. Laci addig adott magának határidőt, azt mondta, addigra véglegesíti, a kb egy nevet, ami a tarsolyban van. :DDDD Kötve hiszem, hogy addig találna mást, ha már lassan 20 hete nem talált. :))) (Jó volt még kb 2 másik, ami elől nem zárkózott el, de már kizárta azokat is) Úgyhogy kevesebb, mint három hét és nevén lesz nevezve Öcsi. :D

      Törlés
  2. Figyelj, Évi, annyira nem kell ráparázni az egészre, és arra gondolni, hogy mi NE legyen. Csak arra, hogy mit SZERETNÉL. Nekem három problémás szülésem volt, meg egy terhességem, ami csak az utolsó 4 hétben volt gáz, de megmondom őszintén, tök nem érdekel. Hiába voltak olyanok a szülések, amilyenek, én egyszerűen nem vagyok/voltam hajlandó magamat azon hergelni, hogy basszus, hát miért kellett először oxitocin meg vákuum, utána császár, harmadszorra megint császár, pedig nem is arra készültünk. És nem voltak mellettem a fiúk (Ádám 2 napig, mert nem volt hely a gyerekágyas osztályon, Simi mondjuk csak 20 órán keresztül), most akkor mi lesz, biztos helyrehozhatatlan kár lesz a pszichéjükben meg a kapcsolatunkban, ráadásul még sászármetszéssel is születtek, jajistenem. Egy nagy túrót! Tudom, hogy az az ideális mindenki számára, ha hagyják a gyereket világra jönni úgy, ahogy neki jó: akkor és olyan ütemben, amikor és ahogyan ő el akar indulni, de a legfontosabb, hogy egészségesen megszülessen!!! Én tudom, csupa nem ilyen gyerekkel dolgozom. A szülés csak pár óra a gyerek életéből, de egy esetleg sérült gyerekkel együtt élni egy életen keresztül kell.
    Szóval, gondolj csak a szépre és a jóra, de ha mégsem úgy sikerülne, nehogy traumatizáld magad miatta!!!

    Ja, igen. A fájások. Hát nekem Noémivel az első fájásom pénteken délután 2 körül volt. Szombat hajnali 6-kor is még csak 2 ujjnyira voltam nyitva, majd végül 11.45-kor született meg oxitoinnal meg vákuummal. Ez sok-sok óra és kínszenvedés volt. Ádámnál az első fájás fél 6-kor volt, rögtön 5 perces, és 9-kor már mindenki azért drukkolt, nehogy meginduljanak a tolófájások egy 4 kilós, vödör méretű fejjel rendelkező, farfekvéses gyerekkel, és legyen idő megcsászározni :D.

    És egy másik "ja, igen". Az EDA. Én egyiknél sem kértem, és egyáltalán nem volt elviselhetetlen. Pedig fájt piszkosul, főleg Ádámnál azok a bazi erős fájdalmak az elejétől fogva, igaz, ott senkinek eszébe se jutott, csak a műtőig akartak valahogy eljuttatni egyben :DDDD. Jó, őt altatásban is szültem. Bár hazudok, mert Siminél spinális érzéstelenítés volt, mondjuk, senki nem gondolta komolyan, hogy vagányan, érzéstelenítés nélkül koncoljanak fel :D.

    Szóval csak nyugi, úgyis minden tök más lesz, mint Emmánál. A Dél-Pestiben fogsz szülni végül?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Persze, azt semmiképpen sem gondolom, hogy lelkileg sérül a gyerek, meg ilyenek. Ezek inkább nekem lenne fontosak, jól eső dolgok! Érted? Nyilván úgy lesz, ahogy lennie kell, csak örülnék, ha ezek teljesülhetnének. :DDDDD

      Törlés
  3. Ne aggódj, minden rendben lesz :) Ölelés :)))))))))))

    VálaszTörlés