2015. október 8., csütörtök

Megint doki kérdés :(


    Tegnap megjártam a dokit és esküszöm nem hiszem el. Először is leszögezem Öcsivel minden rendben van, és tudom ez a lényeg. :))) DE megint ott vagyok, ahol a terhességem elején, mondhatni nincs dokim. :((( Ugye írtam, hogy a dokim nyugdíjba ment, akinél szültem Emmát, és tökre szerettem. Nagy nehezen megtaláltam a mostani dokimat, aki tegnap közölte velem, hogy el fog menni a Dél-Pestiből és valószínűleg nem fog ott szüleszteni, mivel ő mondhatni csak szüleszteni járt oda, de ezért cserébe neki ügyeleteket kellett vállalnia. Mivel minden  nap rendel valahol, ezért csak a péntek és hétvége jöhet szóba, és a 4 hétből 3 hétvégéje ráment, ugye gyerekei vannak, nyilván ezt nem akarja. Így most gondolkodási időt kért a kórháztól, de szinte 100%, hogy elmegy, és valószínűleg a Maternity magánklinikával szerződik le...Több opciót ajánlott fel:

  1. Megyek vele a Maternitybe, ahol kb 500.000Ft a szülés. Khmmm...ugye ez az eshetőség kilőve, és akkor ennyi volt, el is veszítettem a dokimat. :(((
  2. Ott van Gizus a szülésznő, akit ismerek, ő is ismer engem, ő dolgozik együtt a dokimmal. Rendeléseken ott van, ismeri a betegeit. Ő marad a Dél-Pestibe. Őt felfogadhatom, 36 héttől már vele ctg-zek, ő lesz ott a szülésnél, ő vezeti le a szülést, ha gáz van, akkor az ügyeletes orvos beavatkozik.
  3. Bemutat annak a dokinak, aki helyettesíteni szokta őt a kórházban, akiről csupa jót hallottam (szintén nő doki). 36. hétig járok saját dokimhoz, aztán a helyettes dokija lesz velem szüléskor. 
  4. Gondolom a helyettes dokijának rendelésére is elkezdhetek hamarabb járni...
  5.  Megyek a magam utamra, és majd elintézem egyedül, keresek én dokit.

Engem úgy lesokkolt a dolog, hogy semmilyen kérdés nem jutott eszembe, persze azóta ezer, de meg se tudtam volna szólalni, mert sírva fakadtam volna. Nem hiszem el, hogy megint ilyen helyzetbe kerültem. :(((( Egyszerűen nem tudom, hogy mitévő legyek. Nyilván, ha lenne pénzem felfogadnám a szülésznőt, mivel ismerem, és mellé még a dokit is, de sajnos ennyi lóvénk nincsen. Elgondolkoztam erősen, hogy csak a szülésznőt fogadjam fel, hiszen ismerem Gizust, és az megnyugtató lenne, hogy ismerem. De ott van bennem a félsz, hogy nincs fogadott dokim, tudom lehet ez hülyeség, sokan így csinálják, de ugye Emmánál is gondok voltak, és sajnos az a tapasztalatom, hogy az ügyeletes doki leszarja a betegeket, húzzák-halasztják a közbelépést bármi van. Félek, ha indítani kéne, mint Emmánál szülésznő nem tudná ezt elérni, ő nem tehet ilyen lépéseket...stb. Persze tudom, hogy nem szabad az előző szülést a mostanira rávetíteni, de akkor is bennem van a félsz, és megnyugtat, hogy van dokim, aki jobban odafigyel rám. 
   De az is bennem van, hogy a fogadott dokiban pont az is a jó, hogy végig visz egy terhességet, megismerjük egymást, és nem egy ismeretlen valaki lesz ott velem szüléskor. Ha a helyettes dokit választanám nem tudom, hogy ez a gyakorlatban hogy néz ki majd, 36 hétig maradok a sajátomnál, és utána nála, vagy már hamarabb átad? Az, hogy 36. héttől legyek nála, az nekem valahogy túl későnek tűnik, jó lenne hamarabb kicsit megismerkedni, összeszokni. De nála mennyi egy terhes gondozás? Azért 14 is elég húzós az én dokimnál, ha ennél több, akkor az  elég felejtős. Azt tudom, hogy ő a G1 Intézetben tuti rendel, de az messze is van, és ott tudom, hogy 19 a terhesgondozás... :/ Amúgy ezzel a helyettes dokival is szemeztem, mielőtt az én dokimat választottam. 
   Az utolsó opció is szóba jöhet, hogy magam utamat járom, ami azt jelentené, hogy visszatérnék az anyós által ajánlott dokihoz, akit ő ajánlott még a terhesség elején, hogy az összes kollégája nála szült. Beszélne vele, beprotezsálna hozzá. Ez is egy járható út lenne, és talán még olcsóbb is...
   Most abban maradtam magammal, hogy ma beszélek a barátnőmmel, aki ajánlotta eredetileg a dokimat, és ismeri a helyettesét is. Neki mi a véleménye, tanácsot kérek tőle. Plusz ma este jön anyós is pont hozzánk, vele is beszélek újra az ő általa ajánlott dokiról, és akkor utána döntök, hogy mi legyen. Az lenne a legjobb, ha minél hamarabb el tudnék kezdeni járni ahhoz a dokihoz, akinél ténylegesen szülök. Egyelőre bejelentkeztem négy hét múlvára a régi dokimhoz, de ha anyósféle doki lesz, akkor már lehet, hogy nem megyek vissza. Meglátjuk...
   Öcsi szépen rendben van. Már csak testrészek vehetők ki a monitoron, egybe már nem is igazán látszódik, és természetesen most is, mint mindig egyből a kukacát mutogatta. Amióta tudjuk, hogy fiú, minden egyes uhu alakalmával az az első, hogy megmutatja. :))))) Jövő hét csütörtökön megyek teljes vérképre, terheléses cukorra, toxoplazma ellenőrzésre, úgyhogy jó sok vért fognak lecsapolni. Anyut viszem magammal, ha esetleg rosszul lennék, legyen velem valaki ott. Na meg korán kell menni, így Emmát korán be kell vinni oviba is, és onnan a kórházba. 
Szóval ezek vannak most, az agyam folyamatosan kattog, ezer kérdés van bennem. Nem igazán örülök ennek, hogy pont így 25 hetes terhesen még doki után kell vadásznom... :/ 

2 megjegyzés:

  1. Sajnalom, h ilyen hulye helyzet állt elő :( az én helyzetem speciális mondjuk, ha egy ujabb terhességet neznenk (biztos császár lenne), igy nem mérvadó, de az biztos, h nekem is volt Borinál fogadott orvosom, ua., aki Dorkanal is es mikor beindult a szülés, nem tudott bejönni, mert hanyos-hasmenos kapta el.. Az ügyeletes doki csaszarozott meg, soká nem késlekedett es állítom, szebb munkat végzett, mint a sajat dokim, folyton jott látogatni, Borcsit is mindig lesegette, nagyon hálás voltam neki. Szoval nekem jo a tapasztalatom szerencsere, igy a mehenkivuli babanal is.. De nyilvan megvan mindenkinek a sajat története es annak ellenkezője is. Itt mindig csak utolag tudos meg, h jol dontottek-e es tenyleg szukseg volt-e arra, h megfogadd az illetőt vagy anelkul is mint volna minden siman. Kivancsi vagyok, mit javasol a barátnőd es anyosod..

    VálaszTörlés
  2. Egyetértek az előttem szólóval :). Igazán tuti tanácsot adni nem lehet, annyi tapasztalat van pro és kontra, hogy mindenképpen nektek kell dönteni. Ebbe beleszól a terhességed, a pénztárcátok, a bevállalósságod, sok minden.
    Én örültem, hogy volt fogadott orvosom mind3 gyereknél, egyik szülésem sem volt problémamentes, mondjuk a két naggyal a terhesgondozás kb. abból állt, hogy minden rendben, találkozunk egy hónap múlva :D.
    Én Siminél a 33. héten kértem meg a dokit, akihez az SZTK-ba jártam, hogy legyen velem a szülésnél. Semmi gond nem volt, egyből vállalt, igaz, úgy könnyebb volt, hogy az elejétől fogva az ő kezében volt a buli. Annak ellenére, hogy megkértem, továbbra is ingyen jártam hozzá az SZTK-ba, nem invitált a magánrendelésére. Nem tudom, mennyivel tudott volna többet adni ott, hiszen az állami rendelésen is 100%-osan figyelt rám, pont ezért kértem meg, hogy vele szülhessek. Ha jó, lelkiismeretes (nem pénzéhes), EMBER orvosra lenne szükséged, szívből ajánlom. Csak hát az Uzsoki utcában dolgozik... 3 éve még nem volt ez a szülésznős szülésvezetés, de nálam nem is jöhetett volna szóba a korom, az előzetes méhen kívüli és császár miatt.

    VálaszTörlés